Google Analytics to darmowe narzędzie od Google, służące do analizy statystyk strony internetowej. Dzięki GA poznasz swoich odbiorców. Dowiesz się m.in. jakie są ich zainteresowania, w jakim są wieku, jakiej są płci, z jakich urządzeń korzystają. W GA podejrzysz ilu unikalnych użytkowników odwiedza Twoją witrynę, skąd ich pozyskałeś oraz jak się zachowują, a także które treści najchętniej czytają. To tylko kilka podstawowych funkcji tego narzędzia. Niewątpliwie warto wdrożyć Google Analytics na swojej stronie.

W jaki sposób zintegrować Google Analytics z WordPressem? Spośród kilku sposobów chce Ci przedstawić 3 najprostsze i najszybsze rozwiązania. Kod śledzenia Google Analytics odnajdziesz na swoim koncie Analytics w zakładce Administracja > Informacje o śledzeniu > Kod śledzenia.

 

01 Integracja poprzez motyw WP

W pierwszym kroku polecam sprawdzenie, czy motyw, z którego korzystasz umożliwia integrację poprzez wklejenie kodu śledzenia. To najprostszy i najszybszy sposób. Wystarczy skopiować kod i wkleić go w odpowiednie pole. Większość płatnych szablonów posiada taką wbudowaną opcję. To bardzo wygodne rozwiązanie.

 

02 Dedykowana wtyczka

Drugim bardzo popularnym sposobem jest zainstalowanie dedykowanej wtyczki. Tutaj polecam darmową wtyczkę Google Analytics for WordPress by MonsterInsights. Działa bez zarzutu i jest bardzo popularna wśród użytkowników WordPressa, ma ponad 2 miliony aktywnych instalacji.

 

01Wtyczka umożliwia integrację na 2 sposoby: automatyczną poprzez połączenie konta Google ze wtyczką oraz ręczne wklejenie kodu.

02Podczas automatycznej integracji musimy zezwolić wtyczce na dostęp do konta Google, na którym jest utworzone konto Google Analytics. Następnie wybieramy odpowiednie konto i klikamy Complete Authentication.

03Możemy również, zdecydować się na wprowadzenie kodu GA ręcznie klikając opcję “Click here to authenticate manually”.

 

Ogromną zaletą wtyczki jest możliwość automatycznego wykluczenia ruchu administratorów i redaktorów ze statystyk strony.

03 Google Tag Manager

Trzecim sposobem jest Użycie Google Tag Managera. To kolejne darmowe narzędzie od Google. Pozwala na szybkie wklejenie kodu w sekcję head witryny bez ingerencji w pliki strony. Wystarczy, że posłużysz się dedykowanym tagiem.

 

Integracja Google Analytics & WordPress – podsumowanie:

Jak widać, integracja kodu śledzenia Google Analytics jest naprawdę łatwa. Wcale nie trzeba ingerować w kod strony. Jeśli korzystasz już z Google Analytics, to pamiętaj o filtrowaniu ruchu wewnętrznego. Warto wykluczyć własne IP z analizy danych, dzięki czemu własny ruch nie będzie przekłamywał statystyk.